DinePasienter.no

Møt vår nye digitale kollega på kundesenteret

Forventningene til kundeservice har endret seg betraktelig de siste årene, og forbrukernes krav til tilgjengelighet og responstid er høyere enn noen gang. For å imøtekomme forventningene og sikre en god kundeopplevelse for pasienter har vi utviklet en chatbot på hjemmesiden til Melin Collectors. 

Vi tenker sikkerhet – derfor bruker vi Digipost

Flere av våre kunder gir tilbakemelding om at pasientene deres lurer på hvorfor de får brev og fakturaer i Digipost istedenfor i postkassen sin hjemme. Trygging av personopplysninger, er en av flere grunner.

Så mye koster det når pasientene dine må vente

Tid har en verdi for folk flest, og i mange tilfeller er tid som kjent penger. Det gjelder også for pasientene på venteværelset. Kø og ventetid hos legen har en kostnad, både for den enkelte pasient og for samfunnet som et hele.

Digital dialog med fastlegen - hva er nytt?

Siden senhøsten 2014 har Direktoratet for e-helse, i tett samarbeid med EPJ-leverandørene, testet ut digital dialog mellom fasteleger og pasienter. I 2016 ble utprøvingen utvidet til å omfatte flere legekontorer. Hva er status og hva er nytt sommeren 2017?

Verdien av Norsk Helsenett

Noen helsevirksomheter har et noe anstrengt forhold til Norske Helsenett fordi de er pålagt å være medlemmer. Men medlemskap i Norsk Helsenett har også mange fordeler. Flere enn du muligens er klar over?

Når får vi vårt første selvbetjente sykehus?

Helsevirksomheter gjør nå som "alle andre" og tar i bruk automater, digitaliserte tjenester og mobile selvbetjeningsløsninger for å effektivisere egen drift og for å tilby pasientene enkle og tidsriktige løsninger. Hva betyr denne utviklingen for oss som brukere av helsetjenester?

Når pasienten kommer til betalingsautomaten før regningskortet er klart

Det er ikke uvanlig at pasienten er klar til å betale for konsultasjon hos lege eller på sykehus før alle opplysninger og takster har kommet med på regningskortet. Dette høres kanskje ikke ut som en stor sak, men uferdige regningskort kan faktisk føre til både kundestøy og inntektstap. 

Alle innlegg Neste innlegg

Om oss

DinePasienter.no er en blogg fra Melin Group, som består av selskapene Melin Medical, Melin Collectors og CrediCare. Her vil du finne artikler med tips og råd som er nyttig for deg som er involvert i drift av en helsevirksomhet. Blant temaene vi dekker er effektivitet, kundeservice, betaling, økonomi, pasienthåndtering og aktuelle systemer.

Få nye innlegg på e-post

Gratis e-bok: Selvbetjening og automatisering i helsevirksomheter