DinePasienter.no

Betaler ikke pasienten? Slik er innfordringsprosessen

Selv om flesteparten av dine pasienter er flinke betalere, vil det alltid være noen som av ulike grunner ikke gjør opp for de tjenestene de har mottatt. Hva skjer dersom en faktura ikke blir betalt innen fristen?

Er det trygt å overlate oppfølging av pasienter til et inkassobyrå?

Dessverre er det fortsatt noen som lurer på om det er "trygt" å overlate betalingsoppfølging av pasienter til et inkassobyrå. Årsaken til spørsmålet har rot i gamle myter og misoppfatninger om hvordan inkassobyråer jobber. Her tar jeg et lite oppgjør med utdaterte holdninger til inkassobransjen.

Slik kan legesekretæren få frigjort tid

Høyt arbeidspress, trykk på skranken og administrative oppgaver som skal gjøres løpende (bokstavelig talt)! Arbeidsdagen til helse- og legesekretærer er travel og krevende. Når alle oppgaver er viktige, hvordan kan dere da frigjøre tid til det aller viktigste - nemlig pasientene?

Pasientsikkerhet ved outsourcing av betaling - dette bør du vite

Pasientsikkerhet har høyeste prioritet i det norske helsevesenet. Når du velger å sette ut betaling og fakturering bør du forsikre deg om at leverandøren er godkjent og følger reglene som gjelder for levering av systemer og tjenester til helse-Norge.

Alle innlegg

Om oss

DinePasienter.no er en blogg fra Melin Group, som består av selskapene Melin Medical, Melin Collectors og CrediCare. Her vil du finne artikler med tips og råd som er nyttig for deg som er involvert i drift av en helsevirksomhet. Blant temaene vi dekker er effektivitet, kundeservice, betaling, økonomi, pasienthåndtering og aktuelle systemer.

Få nye innlegg på e-post

Gratis e-bok: Selvbetjening og automatisering i helsevirksomheter