DinePasienter.no

Dine pasienter er i trygge hender

Er du en av dem som ikke helt vet hvordan dine pasienter blir tatt hånd om når de har utestående faktura for dine tjenester? Vi har spesialisert oss på betalingsoppfølging av pasienter over hele landet. 

Så mye koster det når pasientene dine må vente

Tid har en verdi for folk flest, og i mange tilfeller er tid som kjent penger. Det gjelder også for pasientene på venteværelset. Kø og ventetid hos legen har en kostnad, både for den enkelte pasient og for samfunnet som et hele.

5 tips for et triveligere venterom

Å gå til legen er kanskje ikke er det kjekkeste man gjør. Forsøk derfor å skape en god opplevelse for de som sitter på venterommet. Her er noen tips.

3 tidstyver dere enkelt kan eliminere på legekontoret

Du kjenner deg sikkert igjen: Timene før lunsj bare «forsvinner», og alt det du hadde planlagt å få unna, har du ikke engang begynt på? Arbeidsdagen til helse- og legesekretærer er travel og krevende med mange uforutsette ting som plutselig dukker opp. Kanskje kan du kvitte deg med noen av tidstyvene?

Når pasienten kommer til betalingsautomaten før regningskortet er klart

Det er ikke uvanlig at pasienten er klar til å betale for konsultasjon hos lege eller på sykehus før alle opplysninger og takster har kommet med på regningskortet. Dette høres kanskje ikke ut som en stor sak, men uferdige regningskort kan faktisk føre til både kundestøy og inntektstap. 

Hvordan gjøre besøket på venteværelset til en bedre opplevelse?

Mange forbinder legesenter, legevakt og sykehus med kø og mye venting. Dårlig organisering får skylden for lange opphold, og utrivelige venterom bidrar til misfornøyde brukere. Hva kan gjøres for å bedre opplevelsen på venterommet? Her ser vi på noen ulike tiltak.

Alle innlegg

Om oss

DinePasienter.no er en blogg fra Melin Group, som består av selskapene Melin Medical, Melin Collectors og CrediCare. Her vil du finne artikler med tips og råd som er nyttig for deg som er involvert i drift av en helsevirksomhet. Blant temaene vi dekker er effektivitet, kundeservice, betaling, økonomi, pasienthåndtering og aktuelle systemer.

Få nye innlegg på e-post

Gratis e-bok: Selvbetjening og automatisering i helsevirksomheter